Välkommen till Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu Välkommen till Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu

Välkommen till Stockholm

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

08 April 2014 | Zweden, Stockholm

Gisteravond was het dan zo ver. Na een dag inpakken en gestress om 'wat laatste zaakjes', op naar Schiphol om te vertrekken naar Stockholm. 'Wat laatste zaakjes' is toch een wat lichtelijke understatement aangezien we twee uur voor vertrek tot de ontdekking kwamen dat de online ticket boeking niet helemaal goed was gegaan... Maar toch geregeld en ja hoor, in het vliegtuig naar Stockholm! Zo makkelijk als het nu klinkt was het niet. Afscheid blijft lastig van janken bij het inchecken tot nog net even een keer om het hoekje zwaaien. Maar wat is nou een half jaar?! En daarbij zit ik niet aan de andere kant van de wereld :)

Eenmaal door de douane (met tien piepjes, uitpakken van handbagage, vergeten oorbellen en ontblootte voeten), hop hop naar de gate! Welke, D66 toch (lees: aan de andere kant van Schiphol)? Met de koffers aan de wandel en eenmaal aankomend bij gate D66 erachter komen dat op de boarding pass D60 staat, dom!! Hop hop, op naar gate D60. En toen gebeurde het leukste............. LEEG! Twee minuten na boarding time, NIEMAND! HUH?! Gate gewijzigd naar, een keer raden, gate D66!!!!!!! Hop hop, nogmaals met enig doorstappen want de boarding time was al geweest naar gate D66. Zweterdezweet, oleeee 40 minuten vertraging! Goed begin haha

Aangekomen op Arlanda Airport op zoek naar een taxi (lui he?!) en lekker naar het hotel. Alle mooiste verlichte delen van Stockholm gezien. Bijna aangekomen bij het hotel veranderd het mooie verlichte Stockholm in een sfeerloos verlicht industrieterrein. Juistem! En daar doemt het op: METRO hotel Stockholm a.k.a. omgebouwd kantorenpand. De bedden sliepen gelukkig wel lekker ;-)

Vandaag 8-4 vooral de metro van de binnenkant gezien. Van de ene naar de andere kamer om te kijken en kennis te maken. Drie gehad, one to go (morgenavond, bovendien ook de leukste). Ook maar vast geinformeerd voor een Sim Only abbonementje. Ik had me al voorbereid op een behoordelijk bedrag (Zweden is nu eenmaal een duur land) maar wat is dat hier goedkoop zeg!!! Voor 20 euro per maand onbeperkt bellen smsen en 3 GB aan data?!?! Doe mij dat ook in NL! :D

Iedereen bedankt voor alle lieve afscheidsberichtjes (fb, whatsapp, mail, sms). Ik zal snel weer een berichtje plaatsen (waarschijnlijk als ik een gat in de lucht spring als ik een leuke kamer heb!!!)

Liefs
Mirjam (en ook Tom die nog even een weekje mee is)


  • 08 April 2014 - 19:02

    Els:

    Breeduit glimlachend zit ik het te lezen :) dat verhaal over dat inchecken. Ik zie je al helemaal lopen. Hahaha
    Ben blij dat het allemaal goed gaat. Dikke kus

  • 08 April 2014 - 20:14

    Arline:

    Spannend! Succes moppie, hoop dat de kamers een succes worden. Groetjes ook aan Tom. Rock thissssssss x

  • 08 April 2014 - 23:18

    Dick (papa Van Tom):

    Ik dacht dat jullie, slimme jonge lui, alles goed geregeld hadden. Maar nog niet eens een eTicket goed...?
    Beginners foutje, de rest gaat daarom zeker goed!

  • 09 April 2014 - 11:37

    Karin:

    Leuk dat je gebruik maakt van waarbenjij.nu. Ideaal medium voor verslagen en foto's. Kijk uit naar je berichten.
    Meid heel veel succes met je kamerjacht! Hopelijk niet één op een industrieterrein ;-) En geniet van je weekje integreren in Zweden.

  • 09 April 2014 - 11:58

    Chris:

    Mooi om te lezen hoe leerzaam reizen kan zijn. Ervaren werkt beter dan jaren van goede adviezen <:-/). Enuh, verdriet en huilen bij afscheid kan ik me goed voorstellen. Ik ben benieuwd naar de verdere avonturen van Mirjam in Zweden. Enjoy the ride!

  • 09 April 2014 - 12:26

    Emma:

    Goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn, na alle hectiek met de tickets, bij het boarden en het inchecken. Nu nog even genieten van de aanwezigheid van Tom en straks begint je solo avontuur dan echt... Spannend maar vooral erg leuk natuurlijk! Hopelijk leidt je zoektocht naar een gezellige, mooie kamer maar dat komt vast helemaal goed. Hele dikke kus xxx

  • 11 April 2014 - 18:35

    Anne-Mieke:

    Mirjam, geniet er van! Stockholm is mooi, toch???? Ik hoop dat je gauw een mooie kamer vindt, misschien met een aantal andere van de universiteit? Lijkt mij gezelliger!
    Veel plezier!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 4881

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 24 Oktober 2014

Stockholm, Zweden

Landen bezocht: