Positiviteit rules! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu Positiviteit rules! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu

Positiviteit rules!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 Juni 2014 | Zweden, Stockholm

Lieve allemaal!

Na alle bezoeken van afgelopen tijd, een maandje geen bezoek uit Nederland. Tijd om het leven in Zweden nog meer leven in te blazen! Het weer is hier de afgelopen tijd (met uitzondering van een aantal wat mindere dagen) super geweest. Dus weer veel BBQs gehad, uit geweest en etentjes gehad. Nooit problemen hier met fietsverlichting na het stappen trouwens, IDEAAL! Om een uurtje of 11 gaat de zon pas onder en overigens wordt het hier nooit echt donker. Rond een uurtje of 3 komt de zon alweer op en dan sta ik natuurlijk nog te feesten! Helaas is dit wel slecht voor je nachtrust doordeweeks… Echt goed slapen doe ik hier niet doordat het hier zo kort ‘donker’ is… Ook staat er een echt festival op de planning, Dans Dakar! Geen ‘in-een-kleine-park-met-maar-een-partytent’ festival maar een echt festival. Kijk er nu al naar uit!

Tussen alle leuke dingen door, gaat het op stage ook nog steeds erg goed. Onderzoek loopt super en de verwachting dat alles waarschijnlijk wel af zou komen in de zes maanden dat ik hier ben wordt waarheid, helemaal top! Ondertussen ook geïntegreerd/gebrainwashed met nerd-achtige labgrapjes haha, altijd leuk. Van drinkmokken met PFA waste (fixatie stof) tot aan nu mijn drinkfles met Hoechst waste (ook een niet al te prettig goedje…). De lab manier om te zeggen: Blijf van mijn drinkfles af!! Mijn mede-studenten van de opleiding kunnen er vast ook wel om lachen. De rest denkt vast: Pff, is dit grappig?! Omdat mijn collega’s vooral ook mijn vrienden zijn geworden de afgelopen weken, wordt het alleen maar leuker op stage en ik ga dan dus ook zeker niet met tegenzin.

En ja, het zat er aan te komen; de eerste ‘ik-mis-iedereen-mega-gigantisch/ik-wil-naar-huis’ dip. Ik denk dat iedereen die een half jaar naar het buitenland gaat dit moment een keer heeft. De eerste maand is alles nog zo nieuw, veel nieuwe indrukken en heel druk met allerlei dingen. Daarna zijn alle dingen niet meer zo nieuw en ga je bepaalde dingen uit Nederland enorm missen… Van groot tot klein: je vriendje, (schoon)ouders/broer, dansen, festivals, gezellig dingen doen met vrienden, familiedag die je moet missen, noem maar op (en ja, ook het stappen in het Karrad ;) gek genoeg haha). Het zorgt er wel voor dat je zoveel meer gaat waarderen wat je allemaal hebt in Nederland. Het eigen vanzelfsprekende fijne leventje met goede vrienden waarbij je je altijd op je gemak voelt bijvoorbeeld. De vrienden hier zijn super en ik ben trots op wat ik hier al heb opgebouwd in zo’n korte tijd maar het voelt toch anders en minder op je gemak. Maar geloof me, heb het hier hartstikke mega gigantisch leuk! De dip was gelukkig maar tijdelijk en ik kom echt echt nog niet naar huis ;) Met een positieve blik vooruit want ‘Positive thinking evokes more energy, more initiative and more happiness’. Op naar nog meer mooie ervaringen en genieten van de tijd hier. En snel, want ik ben alweer bijna halverwege!!!!!

Vanavond beginnen we maar met het kijken van Nederland – Spanje bij O’learys met een aantal vrienden (sommige voor NL, sommige voor Spanje)!!! Hup Holland Hup!!!

Liefs,
Mirjam

  • 15 Juni 2014 - 11:42

    Lida:

    Hoi Mirjam,
    Je verslag is soms enthousiast en soms niet enthousiast, precies zoals je je ook zal voelen af en toe denk ik.
    Ik ben trots op je/jullie zoals jij/jullie je er samen doorheen slaan, alweer op de helft bijna, met nog veel leuke dingen in het vooruitzicht gaat de tweede helft vast dubbel zo snel.
    Je dagboek wordt druk bekeken zie ik succes verzekerd Mirjam.
    We zien elkaar gauw weer de 26e voor Tom z'n presentatie en voor jullie saampjes wordt het dan vast een heerlijk weekendje.
    Lieve groetjes ook van Dick en Storm.
    Lida

  • 16 Juni 2014 - 10:47

    Mirjam Van Der Lee:

    Lieve Lida (en Dick en Storm natuurlijk),
    Het gaat hier zeker af en toe met z'n ups en downs ja, goed gezien. Maar gelukkig zijn de meeste momenten nog steeds ups!!! Lekker genieten van alle leuke dingen hier en ook heeeeel erg uitkijken naar de moment dat ik weer een keer naar huis kom/op vakantie ga met jullie/visite krijg hier in Zweden.
    En het is zeker niet makkelijk voor ons, voor mij niet maar ook zeker voor Tom niet. Maar deze ervaring maakt ons alleen maar sterker samen! En het feit dat hij me dit halve jaar gunt, maakt het tot de liefste schat van de hele wereld ;-)
    Tot over een week en twee dagen (jaja, zo snel alweer!!). Ik kijk in ieder geval enorm uit naar het weekend! :D
    Liefs,
    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4894

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 24 Oktober 2014

Stockholm, Zweden

Landen bezocht: