Locked up abroad.... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu Locked up abroad.... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu

Locked up abroad....

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Juli 2014 | Zweden, Stockholm

Hi all!!

Een beetje een vreemde titel voor een leuke gezellige blog vanuit Stockholm maar het is helaas wel waarheid ;-) Maar gelukkig wel voor maar voor 30 minuutjes haha. Nieuwsgierig?

Afgelopen vrijdag was ik in een opruim bui op stage (I know.. redelijk zeldzaam). Karton en afval wegbrengen naar de afvalruimte, samen met een collega, want de hele gang stond ondertussen namelijk vol met zooi. Met onze toegangskaarten de deur naar de smelly afvalruimte geopend en hop, uitsorteren maar. Na deze hels zware taak, waren we wel toe aan wat frisse lucht in deze stink ruimte!! Toegangskaart voor de kaartlezer, blieb... huh, de deur gaat niet open! Nog een keer: toegangskaart, blieb... Weer niet open! WTF?! Toegangskaart, blieb, sleutel ook maar proberen te gebruiken... Deur nog steeds hermetisch afgesloten! Zijn we nou zo achterlijk dat we niet meer weten hoe we een deur moeten openen? Toegangskaart, blieb, sleutel, duwen en trekken aan de deur, schop tegen de deur... Still nothing... Pfoe gelukkig, een nooduitgang deur aan de andere kant van de ruimte. Dan maar via die kant naar buiten! Of toch niet... Ook dicht en onmogelijk open te krijgen! Daar sta je dan: vrijdagmiddag om 15.00 uur tijdens de vakantieperiode in een ruimte in een gang zonder kantoren en alleen maar opslagruimtes. En ja, ondanks dat wij beiden uit de moderne generatie komen hadden wij bieden onze telefoon niet bij ons (Lees: fuck, zitten we nu echt opgesloten hier?!?!). Volgende tactiek: gillen en bonken op de deuren en het miniraampje boven de nooduitgangdeur en hopen dat iemand het hoort haha. En ja hoor, na 20 minuten eindelijk mensen die ons hoorden en na 30 minuten stonden we eindelijk weer buiten. We hoefde ons gelukkig geen weekend over te leveren aan overgebleven etensresten in het afval en restjes wijn in glazen flessen. Achteraf valt er best om te lachen maar op het moment zelf hahaha! Ik weet in ieder geval zeker dat ik de volgende keer mijn opruimbuien ga onderdrukken hier op stage ;-)

Het weekend ervoor mijn schoonouders, zwager en lieffie op visite gehad. Echt een heerlijk weekend gehad met super lekker weer. Beetje de stad bekeken, lekker gegeten en gedronken op een terrasje, bbq die abrupt werd afgebroken door een mega regenbui, boottripje gemaakt naar Vaxholm in de archipelago, daar weer lekker op een terrasje gegeten, gedronken en genoten van het mooie weer. En toen was het alweer maandag, time flies when you are having fun!

Afgelopen weekend weer een enorm leuk (en super warm) weekend gehad. Vrijdag na werk mijn eerste duik in Stockholmse wateren gemaakt en dit zaterdag overdag nog maar eens heerlijk overgedaan. Zondag een verrassingsbezoekje van Maaike die op een road-trip was met haar vader. De dag begon zonnig maar tijdens onze lunch sloeg het weer om in een mega onweersbui waar het restaurant blijkbaar niet helemaal tegen bestand was (understatement of the year!!). Het water borrelde via een rooster net voor de ingang zo het restaurant in. Binnen no time stond het restaurant blank en zaten wij met onze pootjes in het water haha. Daarna als een stel kinders door de plassen gestampt en de stad bekeken (in de zon dan wel weer). Weer een heerlijk weekend dus!!

Overigens is de countdown nu ook echt begonnen. De 14e was ik alweer 3 maanden op het lab aan het werk (dat was een muffin traktaktie waard natuurlijk) dus nu echt ruim over de helft :D Wat gaat de tijd toch snel!

Liefs!!