De eerste week in Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu De eerste week in Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu

De eerste week in Stockholm

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

15 April 2014 | Zweden, Stockholm

De eerste week hier in Stockholm is voorbij gevlogen. Veel geregeld maar natuurlijk ook leuke dingen gedaan samen om nog even te genieten met elkaar!

Roomhunting heeft uiteindelijk een enorm leuk appartementje opgeleverd!! En ja, helemaal voor mijzelf, met niemand delen, wat heb ik een geluk gehad zeg :D :D Het appartmentje is een kleine studio met alles erop en eraan inclusief een eigen balkon met de hele dag zon. Wat wil een mens nog meer? En waar koop je dan spullen om het een beetje in te richten? ....... IKEA natuurlijk. Enige nadeel was toch wel dat de IKEA helemaal aan de andere kant van de stad ligt en zonder auto is dat nog best een eindje. Maar dat houdt ons toch niet tegen?! Dus op naar de IKEA en met twee overvolle tassen, sjouwend van de bus naar de metro en weer naar de bus naar het appartement. Bloed zweet en tranen en een halve dag later hebben we het toch voor elkaar gekregen om het allemaal daar te krijgen! En het doel is bereikt: make it feel like home! :) Nu alleen nog een fiets om naar stage te komen want ook dat is prachtig aan het appartementje, maar 10 minuten fietsen naar stage!

Ook onze toerist-oergevoelens zijn naar boven gekomen afgelopen week. Bezoekje koninklijk palies, bezoekje Skansen (Zuiderzee museum van Zweden), selfie hier, selfie daar, pose hier, pose daar! En dat alles in de stralende zon want na een aantal regenachtige dagen is ook hier de zon gaan schijnen en word het langzaamaan warmer (LOVE IT LOVE IT LOVE IT). Vlakbij het appartement (10 min fietsen) is er namelijk een gigantisch park/meer waar zomers lekker gezwommen en gechillt word. Laat die zomer dus maar komen!

De eerste twee dagen op stage zitten er ondertussen ook op. Leuke mensen en werkzaamheden dus kom maar op de komende zes maanden! Vandaag zelfs door een collega al uitgenodigd om naar een festival mee te gaan ergens deze zomer! JA JA JA! Hoewel het niet helemaal hetzelfde zal zijn als in Nederland ga ik ook hier wat festivalletjes pakken. Wat is nou een zomer zonder festivals? ;-)

Helaas was het vandaag ook de dag dat Tom weer terug is gegaan naar Nederland... Tweede keer een afscheid in iets meer dan een week... Hoewel we wisten dat dit moment eraan kwam, blijft het toch enorm moeilijk! Nog een dikke knuffel/kus en laatste zwaai om de hoek en maar heel hard denken dat we elkaar over hopelijk een maandje weer zien! (Dankje lieverd, dat je met me mee bent geweest deze eerste week (L) Betekent echt heel erg veel voor mij!) En dan met je dikke ogen van het janken in de bus naar huis (erg charming ofcourse...). Hoewel afscheid vreselijk is en je op dat moment gigantisch spijt krijgt en je afvraagt waarom je dit oooooit hebt willen doen, hoort dit er helaas bij en gaat in het rugzakje van ervaringen!

In tegenstelling tot het afscheid ook veel contact met mensen die plannen om langs te komen. Echt gigantisch leuk en precies datgene wat je op momenten als dit nodig hebt.

Op naar de komende stage dagen. Het gaat echt enorm leuk worden!

Tot gauw, liefs

• 15 April 2014 - 21:01

Yvonne:

Hey Mirjam
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat,
    Wat lekker dat je nog woon ruimte heb gevonden,
    En dat je leuke collega's heb( kan nooit zo leuk als wij bij de Hunkemöller zijn)

• 15 April 2014 - 23:24

Mirjam Van Der Lee:

Haha zeker niet zo leuk als jullie. Dat bestaat niet ;-) Hoe is het daarzo in de hunkerbunker? Wel af en toe Skype aanzetten he haha. Ik chat jullie nog wel eens!! Die ene foto gezien haha. Gewoon hunkemoller in Zweden!!!!

• 16 April 2014 - 08:26

Marjon:

Wat een gezellig en ontroerend verslag heb je geschreven. Wijze vrouw, ervaring in rugzakje en doorgaan. Respect voor je sprong in het Zweedse. Have fun deze zomer! (We houden je moeder in de gaten, want die mist je vast eindeloos, de lieverd)

• 16 April 2014 - 09:38

Belia:

Hai Mirjam, je kunt jezelf nu officieel een mazzelkont(je) noemen: leuke plek om te wonen, dicht bij stageplaats en alle dingen die het leven plezierig maken en bovenal: Tom. Fijn te lezen dat je er blij mee bent en dat je de mindere dingen (afscheid nemen etc.) kunt relativeren. We wensen je daar alle goeds en plezier en geniet van de ervaringen die je hiermee opdoet! Knuffel van ons.

• 17 April 2014 - 23:04

Monique:

He Mim, keiveel succes daar in den verre. Go for it! Kus uit Mierlo:-):-):-):-)

• 18 April 2014 - 01:09

Aitri:

Hi mop! Wat een herkenbaar verhaal! Maar
    dan met paulie :-)
    Geniet ervan en ik kom gauw langs!! Xx

• 18 April 2014 - 08:36

Emma:

Goed om te lezen dat je een fijn appartementje hebt gevonden, weer een zorg minder! :) Succes nog met je laatste dagje van de eerste stageweek! Ik mail je snel! Dikke kus xxx

• 18 April 2014 - 10:45

Mirjam Van Der Lee:

Enorm leuk om al jullie lieve reacties te lezen! Thanks allemaal!!!