Time flies - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mirjam Lee - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Mei 2014 | Zweden, Stockholm

Jeetje, alweer bijna een maand in Stockholm.. Wat vliegt de tijd zeg! Voordat ik vertrok twijfelde ik er nog aan of alles wel zo snel zou gaan. Ik zei het tegen iedereen: Voordat ik het weet is het alweer voorbij. Maar nu weet ik het echt zeker. Time really flies when you are having fun!

Paul en Marije een lang weekend over de vloer gehad en wat was dat gezellig! Echt super lekker weer gehad en allemaal leuke dingen gedaan.

Het weekend begonnen met het vieren van Kingsday. Toch wel vreemd om sinds jaren niet in Nederland te zijn op deze dag. Niet als vaste prik optreden met de D'Dancers, lekker rondwandelen op de rommelmarkt in IJsselstein en eindigen met een lekker biertje in de Voorstraat. Maar thanks to Paul en Marije toch nog wel een echt Hollands gevoel gehad. Oranjebitter (gat-ver-re-dam-me, wat smering is dat spul zeg), een Oranje sjaaltje en een Oranje bril en nagellak, they really made my day! Vooral als je dan bij Royal Palace aan wordt gesproken door Nederlanders: 'Jullie ook al de Oranje gekte in Nederland ontvlucht?' Haha, do I look like I did?! Zou ik zomaar een oranje sjaal en bril dragen?! Hilarisch. Hebben we het toch nog voor elkaar gekregen mensen, die de Oranje gekte wilde ontvluchten, eraan te herinneren dat het toch een geweldige dag is. Een traditie om trots op te zijn, overal op de wereld dus ook in Stockholm!!!

Het was miijn intentie tour guide te zijn voor Paul en Marije.. Maar met het richtingsgevoel van een Zeekoe (ja daar is mijn vergelijking weer) leek het me toch handiger om Paul tot tour guide te benoemen! ;-) We hebben lekker de toerist uitgehangen bij de Royal Palace en Drottningholm Palace.
Als eerste naar Royal Palace. En, lucky bastard that we are, we vielen met onze neus in de boter. Wisseling van de wacht, net zoals in Engeland! Geweldig om te zien. Parade van paarden, josti band te paard en mannen in apenpakkies met te mooi glimmende helmen. Maar wel leuk om te zien. Op de eerste avond lekker 'culinair' gedineerd met McDonalds in het park (zonder McKroket :( ). Je moet wat als alles zo duur is haha.
Vervolgens op zondag naar Drottningholm Palace. Mijn crappy bike is achteraf toch niet zo heel crappy want we zijn per fiets gegaan (met onze toeristische route ongeveer een uur fietsen en lopen over wandelpaadjes met trappen erin..... Misschien had ik toch zelf tour guide moeten zijn?? Mijn Google Maps skills zijn zeer professioneel geworden de afgelopen weken haha). Zowel ik als de fiets hebben het PRIMA overleefd! Ik denk dat ik zelfs moeite ga hebben als ik van mijn fiets afscheid moet nemen aan het einde van deze zes maanden ;-) 's Avonds gegeten bij een Italiaans restaurant. En wat is de wereld dan toch weer klein als je een Nederlands meisje in de bediening tegen komt!
En toen was het helaas weer maandag, weer tijd voor stage. Woensdag Paul en Marije weer naar Nederland. Nogmaals, ik heb een super leuk weekend gehad, thanks!!

Afgelopen weekend begonnen met een avondje Zweeds stappen. Geweldige avond gehad bij Fabriken, hier gaan we vaker heen! Verder een traditionele fika gehad zondag met Tove (een vriendin van stage). Fike is iets typisch Zweeds en is eigenlijk gewoon koffie drinken met een lekker gebakje erbij. I can get used to that!!!! En ook nog maar eens bevestiging gehad van het enorm gekke weer hier... Het heeft hier het weekend gewoon gesneeuwd... Met 8 graden en zon... Awkward!

Nu weer op naar een nieuwe week stage en komend weekend mijn ouders alweer over de vloer. De agenda voor de weekenden vult op deze manier lekker snel ;-) Heb er enorm veel zin in om mijn ouders weer te zien!!!!! Tot zaterdag, lieve pap en mam!

Liefs,
Mir


  • 05 Mei 2014 - 11:30

    Hans En Joop Zwezerijnen:

    Wat leuk om je verhaal te lezen.
    Zo te horen gaat de tijd erg snel maar je geniet wel en hoe is het op je stage plek leuk of heel verschillend met nederland.
    Vrijdagavond waren de pouwen bij ons was erg gezellig.
    Ze hebben ook nog n potje zitten klaverjassen.
    Heel veel plezier nog en ik lees graag met je reisverslag mee.

    Groetjes hans en joop

  • 05 Mei 2014 - 12:19

    Mirjam Van Der Lee:

    Hoi Hans en Joop! Stage is heel erg leuk. Ik leer enorm veel en de collega's zijn ook super gezellig. Ze nemen me heel leuk op in de groep, dus dat is fijn!
    Ik heb inderdaad gehoord dat ze vrijdag bij jullie uitgenodigd waren voor een diner wat overigens overheerlijk was, begreep ik van Tom :)
    Enorm leuk dat jullie de reisverslagen gaan volgen!!!!! Liefs, Mirjam

  • 05 Mei 2014 - 22:46

    Karin:

    Wat een feest, wat een feest.......... Over 6 maanden vind je het jammer dat je weer weg moet ;-)
    En dan ook nog eens jouw ouders over voor a visit. Geniet ervan.
    Co, Jori, Robin en ik gaan 18 dagen Indonesië verkennen. We zijn net op tijd terug voor familiedag te Rhenen. We zullen je missen!
    PS Als je in juni/juli/augustus een weekendje nog open hebt voor bezoek, vind ik het gezellig om mee te komen genieten van Stockholm! Misschien nog een leuke viking in de aanbieding ;-)

  • 08 Mei 2014 - 12:55

    Henk En Ans (Kok):

    Hallo Mirjam, wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het is een heel avontuur om aan te beginnen, maar ook wel een bijzonder ervaring. En wat leuk om Koningsdag te vieren in Stockholm, dan kom je vanzelf in contact met andere Nederlanders. Gezellig hoor al die weekendgasten, leer je ook de stad goed kennen. Ik meld ons aan bij de mailinglijst dan kunnen we je volgen in Zweden. Groetjes Henk en Ans.

  • 13 Mei 2014 - 22:37

    Rob En Catie:

    Hi Mirjam,

    Leuk om je verslag te lezen en voor mij ook herkenbaar omdat ik zelf ooit lang geleden een half jaar in Wenen heb gewoond. Geniet van deze ervaring en veel plezier en gezelligheid met je ouders
    Groet
    Rob en Catie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4903

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 24 Oktober 2014

Stockholm, Zweden

Landen bezocht: